logo

רוב הסיכויים שבזמן האחרון שמעתם לא אחת על האפשרות של הסבה לגז. מדובר על דרך מהפכנית ביותר של הנעה שתורמת לא רק להפחתה ניכרת בעלויות התדלוק אלא גם שומרת על אורך חיי המנוע ואפילו תורמת לאיכות הסביבה. בשנים האחרונות נשמעים קולות רבים בנוגע לעלייה ברמת הזיהום הנגרמת כתוצאה משימוש בדלק. ההשפעה המכרעת שיש לשימוש בדלקים הקונבנציונאליים על איכות הסביבה כבר אינה מוטלת בספק והסבה לגז היא אחת הדרכים המובילות כיום בתיקון העוול שאנחנו עושים מדי שנה לכדור היחיד שיש לנו, הלא הוא כדור הארץ.

 מערכת גז לרכב עושה שימוש בגז פחמימני מעובה, או כפי שנהוג לקרוא לו – גפ"מ. הגז מתקבל לאחר זיקוק של נפט גולמי וההרכב שלו מזכיר מאוד את גז הבישול שאנחנו עושים בו שימוש בבית. ישנם הבדלים רבים בינו לבין הבנזין והסולר כשההבדל המובהק ביותר הוא הזמינות שלו. מדובר על חומר זמין יותר מהבנזין והסולר ובהתאמה, העלות שלו נמוכה יותר. בעקבות כל אלה ניתן לשמור לא רק על איכות הסביבה, אלא גם על חשבון הבנק. חשוב להבין שהסבה לגז חוסכת עד חמישים אחוז מהוצאות התדלוק.

יתרון נוסף של מערכת גז לרכב

אם כל זה לא מספיק, הרי שהנעה בגז תורמת רבות לתקינות הרכב שלכם לאורך זמן. הגפ"מ מסונן עד לרמה המיקרונית ולכן אינו משאיר אף משקע פסולת על הגלילים, טבעות האטימה, הבוכנות או השסתומים. בטווח הארוך משמעות הדבר היא פחות נזקים, פחות תיקונים ופחות טיפולים. מאחר ומדובר על חומר ללא שעווה, הבעירה שלו נטולת פיח ונחשבת לנקייה עשרות מונים יותר מאשר בעירה של בנזין או סולר. פליטת המזהמים נמוכה יותר לאחר שריפת גפ"מ מאשר סולר או בנזין כך ששוב אנחנו רואים כי הסבה לגז תורמת גם לרכב, גם לחיסכון הכספי וגם לאיכות הסביבה.

במה כרוכה התקנת מערכת הנעה בגז?

בעלי רכבים רבים נרתעים מהסבת הרכב שלהם להנעה בגז משום שהם מאמינים כי מדובר על פרוצדורה מסובכת ומורכבת מאוד. עם זאת, עד כמה שזה נשמע מפתיע, מדובר על הליך פשוט יחסית שלא אמור להימשך יותר מיום עבודה אחד. למעשה המערכת מורכבת על גבי המנוע ומאפשרת השבתה או הפעלה שלה כך שהיא מתפקדת כמערכת משנית למערכת המקורית. כפי שאתם מבינים, זה אומר שאתם לא צריכים להתחייב באופן בלעדי להנעה בגז ובמקרה הצורך, אתם יכולים לעבור למערכת ההנעה הרגילה. כל מה שעושים במלאכת ההרכבה של המערכת הוא להתקין יחידת ערבוב גז פחמימני מעובה על גבי המנוע שתפקידה לספק את הגז למערכת. היחידה המותקנת מקבלת את ההזנה שלה מווסת לחץ איוד והבקרה עליה נעשית דרך המחשב של המערכת המקורית של הרכב. את מיכל הגז מתקינים במקומו של הגלגל הרזרבי או פשוט במיכל צילינדרי שממוקם בתא המטען בצורה בטוחה.

רק במוסך מורשה יבואן

ישנן מספר חברות שעוסקות בתחום הסבת הרכב למערכת גז, אך ההמלצה הגורפת מפי מומחים היא לפנות לצורך ביצוע התהליך אך ורק למוסך מורשה יבואן. כך תוכלו להבטיח לעצמכם שכל השלבים במלאכת ההתקנה מתבצעים בהתאם להנחיות של החברה שייצרה את הרכב שלכם, שהאחריות תהיה מלאה וכי המערכת תשתלב בצורה האופטימאלית והמתאימה ביותר עם המערכת המקורית מבלי להסב לה נזקים.

יש לציין כי לא כל תחנת דלק רגילה מספקת שירותי גז לרכבים המוסבים, אך באופן מתמיד אנחנו רואים עלייה במספר תחנות הדלק שמספקות את השירות המבוקש. למעשה ככל שיותר ויותר אנשים יסבו את רכבם לשיטה המהפכנית הזו, כך נראה יותר ויותר תחנות דלק שיספקו את הגז.


Warning: file_put_contents(/home/niron/domains/niron-motors.co.il/public_html/cache/js-25fd258c7d8c5a7880a9420e3fda6f2a.php) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/niron/domains/niron-motors.co.il/public_html/libraries/joomla/filesystem/file.php on line 426